loading...

sanaterouz

بازدید : 9
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 زمان : 11:09

آسانسورها رفت وآمد را برای ما انسان ها راحت تر کرده اند. به جای استفاده از پله، در زمانی کمتر و با صرف انرژی کمتر، شما به راحتی می توانید در طبقات مختلف جابه جا شوید. بااین حال، مانند هر ماشین آلات پیچیده دیگری، آسانسورها می توانند با مشکلاتی مواجه شوند که عملکرد خوب و مداوم آنها را مختل می کند. یکی از مشکلات رایج و نگران کننده در این زمینه، سوختن درایو آسانسور است. می خواهیم نگاهی به علت سوختن درایو آسانسور بیندازیم، دلایل فرسودگی درایو آسانسور و مشکلات ایجاد شده را بررسی کنیم، و در مورد اینکه از چه طریقی باید اقدام کرد و هزینه های تعمیر چقدر می شود صحبت کنیم.

آسانسور

دلایل فرسودگی و سوختن درایو آسانسور
یکی از دلایل اصلی فرسودگی درایو آسانسور، استفاده بیش از حد است. آسانسورها به گونه ای طراحی شده اند که ظرفیت وزنی معینی را تحمل کنند و فراتر از آن محدودیت، فشار بیش از حد بر سیستم محرکه وارد می کند. وقتی که آسانسور به طور مداوم تحت بارهای بیش از ظرفیت خود قرار می گیرد، موتور محرکه آن باید بسیار سخت تر کار کند که منجر به گرمای بیش از حد و فرسودگی احتمالی می شود. تعمیر و نگهداری منظم برای هر سیستم مکانیکی بسیار مهم است و آسانسورها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. عدم نگهداری مناسب از درایو و اینورتر آسانسور می تواند منجر به مشکلات مختلفی از جمله فرسوده شدن قطعات و اتصالات نامطمئن شود. این عوامل می توانند اصطکاک و گرما ایجاد کنند و در نهایت باعث گرم شدن بیش از حد و سوختن درایو آسانسور شوند.

درایو آسانسوری

علت سوختن درایو آسانسور می تواند بنا به دلایل مختلفی باشد. سیستم های آسانسور در ساختمان های شلوغ ممکن است توقف و شروع مکرر را تجربه کنند. این چرخه ثابت شتاب و کاهش سرعت می تواند فشار بیشتری را بر سیستم درایو وارد کند و در نهایت باعث فرسودگی شود. شیوه های نگهداری نامناسب نیز می تواند به طور قابل توجهی به فرسودگی قطعات آسانسور و مخصوصا سوختن اینورتر آسانسور منجر شود. عدم روانکاری منظم قطعات به تنهایی می تواند باعث افزایش اصطکاک و در نهایت سوختن اینورتر آسانسور شود. عوامل دیگر عبارت اند از:

نوسانات ولتاژ و زیرساخت های قدیمی
نوسانات ولتاژ در منبع تغذیه می تواند باعث خرابی درایوهای آسانسور شود. افزایش ناگهانی یا افت ولتاژ می تواند عملکرد موتور را مختل کند و باعث ایجاد جریان اضافی در آن شود که منجر به گرم شدن بیش از حد و در نهایت فرسودگی می شود. نصب تثبیت کننده های ولتاژ یا محافظ برق می تواند این خطر را کاهش دهد. با افزایش سن سیستم های آسانسور، اجزای آنها به طور طبیعی تخریب می شوند که منجر به کاهش راندمان و افزایش احتمال خرابی از جمله فرسودگی درایو می شود.

خطرات ایمنی و اختلال در سرویس
آسانسور خراب می تواند خطرات ایمنی متفاوتی را به همراه داشته باشد، به خصوص اگر افراد سعی کنند درها را به زور باز کنند یا مکانیسم های ایمنی آن را دور بزنند. علاوه بر این، توقف ناگهانی یا حرکت نامنظم ناشی از خطاهای درایو آسانسور می تواند منجر به صدمات جسمی و جانی شود. از کار افتادن آسانسور به دلیل فرسودگی درایو می تواند ساکنان، مستأجران و بازدیدکنندگان را ناراحت کند و از طرفی، کاهش ظرفیت حمل ونقل عمودی می تواند منجر به زمان انتظار طولانی تر، شلوغی در لابی ها و آزردگی افراد شود.

عوامل محیطی و تهویه ضعیف
دمای شدید، رطوبت، و آلاینده های محیطی می توانند تاثیر منفی بر حرکت آسانسور داشته باشند. سطوحی که دارای رطوبت بالا هستند می توانند در اتاق ماشین آلات آسانسور جمع شوند و باعث اتصال کوتاه و خرابی درایو شوند. به طور مشابه، قرارگرفتن در معرض گردوغبار، زباله، یا مواد خورنده می تواند عملکرد درایو را به خطر بیندازد. اتاق های ماشین آلات آسانسور به تهویه کافی برای دفع گرمای تولید شده در حین کار نیاز دارند. تهویه ناکافی گرما را در اتاق ماشین آلات به دام می اندازد و باعث می شود که سیستم درایو در دماهای بالاتر کار کند. باگذشت زمان، این می تواند عملکرد درایو را کاهش دهد و در نهایت منجر به فرسودگی آن شود.

راه های رفع خرابی درایو آسانسور
راه ها و روش های متعددی برای برطرف کردن علت خرابی آسانسور وجود دارد. با عمل کردن به این موارد و درپیش گرفتن اقدامات پیشگیرانه، می توان به راحتی از درایو آسانسور به بهترین نحو استفاده کرد. اگر درایو آسانسور شما دچار فرسودگی شده است، بسیار مهم است که با یک تکنسین آسانسور حرفه ای تماس بگیرید. آنها یک بازرسی کامل برای شناسایی علت اصلی مشکل انجام خواهند داد. بر اساس یافته های خود، آنها می توانند تعمیر یا تعویض مناسب را توصیه کنند.

تابلو فرمان آسانسور

برای جلوگیری از اضافه بار، نصب سیستم های مدیریت بار را در نظر بگیرید که تعداد مسافران یا وزن مجاز در آسانسور را محدود می کند. این سیستم ها می توانند به جلوگیری از فشار بر روی سیستم محرک و افزایش طول عمر آن کمک کنند. در کنار محدود کننده وزن مجاز، نصب تثبیت کننده های ولتاژ یا محافظ های ولتاژ می تواند از درایو آسانسور در برابر نوسانات ولتاژ محافظت کند، منبع تغذیه پایدار را تضمین می کند و از آسیب های ناشی از نوسانات برق جلوگیری می کند.

به این موضوع توجه کنید که آیا اتاق ماشین آلات آسانسور به اندازه کافی تهویه می شود یا خیر. نصب فن ها یا سیستم های تهویه می تواند به دفع گرما و حفظ دمای کاری مناسب برای سیستم درایو کمک کند. اقداماتی را برای محافظت از درایو آسانسور در برابر شرایط محیطی سخت (مانند سرمای زمستان و گرمای تابستان) انجام دهید. برای جلوگیری از ورود گردوغبار و رطوبت، اتاق ماشین آلات را ببندید و در مناطقی که رطوبت بالایی دارند، دستگاه های رطوبت گیر را نصب کنید.

جلوگیری از فرسودگی درایو آسانسور
در بخش قبل، دلایل مختلف فرسودگی درایو آسانسور را بررسی کردیم و چند راه موثر برای رفع آنها را مورد بحث قرار دادیم. بااین حال، همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. اولین قدم این است که بهترین برند درایو آسانسور را انتخاب کنید. سپس با انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از فرسودگی درایو آسانسور، مالکان و مدیران ساختمان می توانند از ناراحتی و هزینه های مرتبط با خرابی درایو جلوگیری کنند. بیایید به استراتژی های پیشگیرانه بپردازیم:

بازرسی و نگهداری منظم
بازرسی و نگهداری منظم سنگ بنای جلوگیری از فرسودگی درایو آسانسور است. با همکاری تکنسین های واجد شرایط آسانسور، یک برنامه جامع تعمیر و نگهداری تهیه کنید. در طول این بازرسی های معمول، تکنسین ها می توانند نشانه های اولیه سایش، شل شدن اتصالات یا سایر مسائلی را که به طور بالقوه می توانند منجر به فرسودگی درایو شوند، شناسایی کنند. تعمیر و نگهداری به موقع می تواند این مسائل را قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگ برطرف کند.

ارتقای سیستم های قدیمی
اگر موتور گیربکس آسانسور شما از مدل های قدیمی تر است، به مدل های مدرن تر و کم مصرف تر ارتقا دهید. فناوری های درایو جدیدتر اغلب ویژگی های پیشرفته ای را در خود جای می دهند که عملکرد و قابلیت اطمینان را افزایش می دهند و درعین حال خطر فرسودگی را به حداقل می رسانند. برای تعیین بهترین گزینه های ارتقای ساختمان خود با کارشناسان آسانسور مشورت کنید.

تثبیت و حفاظت از ولتاژ
نوسانات ولتاژ یکی از دلایل رایج فرسودگی درایو آسانسور است. سرمایه گذاری بر روی تثبیت کننده های ولتاژ و محافظ برق می تواند به تنظیم منبع تغذیه سیستم آسانسور کمک کند. این دستگاه ها سطح ولتاژ ثابتی را برقرار می کنند و از افت ناگهانی که می تواند به اجزای درایو آسیب برساند، جلوگیری می کند. آزمایش و نگهداری منظم این دستگاه ها کارایی مداوم آنها را تضمین می کند.

آموزش کارکنان
کارکنانی که به درستی آموزش دیده اند، می توانند نقش مهمی در جلوگیری از فرسودگی آسانسور ایفا کنند. به کارکنان آموزش دهید تا علائم مشکلات احتمالی مانند صداهای غیرمعمول، ارتعاشات یا عملکرد نامنظم را تشخیص دهند. آنها را تشویق کنید تا هر گونه ناهنجاری را به سرعت گزارش کنند تا تکنسین های آسانسور بتوانند قبل از اینکه منجر به خرابی درایو شوند، آنها را برطرف کنند.

راه اندازی آسانسور

هزینه تعمیرات درایو آسانسور
هزینه های مربوط به برطرف کردن فرسودگی درایو آسانسور بسته به شدت مشکل و روش انتخابی متفاوت است. در برخی موارد، تعمیر ممکن است امکان پذیر باشد، به خصوص اگر فرسودگی زودرس تشخیص داده شود. بررسی 6 عامل اصلی در خرابی اینورتر نیز به شما عوامل مهم از کار افتادن را نشان می دهد که می تواند در این زمینه به شما کمک کند. بااین حال، آسیب زیاد ممکن است نیاز به تعویض کامل سیستم درایو داشته باشد. این تصمیم به میزان آسیب، دردسترس بودن قطعات جایگزین و مقرون به صرفه بودن هر گزینه بستگی دارد.

اگر درایو آسانسور به طور غیرمنتظره ای بسوزد، ممکن است تعمیرات اضطراری برای بازیابی سریع سرویس آسانسور موردنیاز باشد. هزینه های تعمیر اضطراری به دلیل فوریت شرایط و هزینه های احتمالی خدمات پس از ساعت کاری می تواند بیشتر باشد. انتخاب نوسازی سیستم درایو، درحالی که سرمایه گذاری اولیه قابل توجهی است، می تواند مزایای بلند مدتی را از نظر بهبود قابلیت اطمینان، بهره وری انرژی و کاهش نیازهای تعمیر و نگهداری ارائه دهد.

از چه طریقی باید اقدام کرد؟
هنگامی که با فرسودگی آسانسور مواجه می شوید، مالکان ساختمان، مدیران املاک و اپراتورهای تأسیسات باید یک سری مراحل خاصی را دنبال کنند. برای ارزیابی میزان آسیب و شناسایی علت سوختن درایو آسانسور، با متخصصان تعمیر و نگهداری آسانسور در ارتباط باشید. اگر نگران هزینه ها هستید، برآوردهای دقیق هزینه را برای تعمیر، جایگزینی یا نوسازی، با درنظرگرفتن هزینه های فوری با سازندگان آسانسور، پیمانکاران تعمیر و نگهداری و کارشناسان صنعت مشورت کنید تا در مورد بهترین اقدام تصمیم گیری کنید. بودجه ای را برای تعمیرات باتوجه به برنامه ریزی مالی ساختمان، در نظر بگیرید. اگر پوشش بیمه دارید که ممکن است برای مسائل مربوط به آسانسور قابل استفاده باشد، در نظر بگیرید.

اگر نکاتی را که در مورد پیشگیری از خرابی درایو آسانسور مطرح شد رعایت کنید، می توانید به مدتی طولانی از آسانسور استفاده کنید. زمانی که علت سوختن درایو آسانسور معلوم نیست، بهتر است با متخصصان و تکنیسین های مربوطه ارتباط برقرار کنید. پس از پیدا شدن علت خرابی، می توانید اقداماتی برای رفع این خرابی انجام دهید. در نهایت نیز می توانید با مراجعه به شرکت ارائه دهنده خدمات آسانسور، از هزینه ها و شرایط تعمیر آسانسور خود باخبر شوید.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/1895/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D8%AA%D9%86-%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%88-%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1

آسانسورها رفت وآمد را برای ما انسان ها راحت تر کرده اند. به جای استفاده از پله، در زمانی کمتر و با صرف انرژی کمتر، شما به راحتی می توانید در طبقات مختلف جابه جا شوید. بااین حال، مانند هر ماشین آلات پیچیده دیگری، آسانسورها می توانند با مشکلاتی مواجه شوند که عملکرد خوب و مداوم آنها را مختل می کند. یکی از مشکلات رایج و نگران کننده در این زمینه، سوختن درایو آسانسور است. می خواهیم نگاهی به علت سوختن درایو آسانسور بیندازیم، دلایل فرسودگی درایو آسانسور و مشکلات ایجاد شده را بررسی کنیم، و در مورد اینکه از چه طریقی باید اقدام کرد و هزینه های تعمیر چقدر می شود صحبت کنیم.

آسانسور

دلایل فرسودگی و سوختن درایو آسانسور
یکی از دلایل اصلی فرسودگی درایو آسانسور، استفاده بیش از حد است. آسانسورها به گونه ای طراحی شده اند که ظرفیت وزنی معینی را تحمل کنند و فراتر از آن محدودیت، فشار بیش از حد بر سیستم محرکه وارد می کند. وقتی که آسانسور به طور مداوم تحت بارهای بیش از ظرفیت خود قرار می گیرد، موتور محرکه آن باید بسیار سخت تر کار کند که منجر به گرمای بیش از حد و فرسودگی احتمالی می شود. تعمیر و نگهداری منظم برای هر سیستم مکانیکی بسیار مهم است و آسانسورها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. عدم نگهداری مناسب از درایو و اینورتر آسانسور می تواند منجر به مشکلات مختلفی از جمله فرسوده شدن قطعات و اتصالات نامطمئن شود. این عوامل می توانند اصطکاک و گرما ایجاد کنند و در نهایت باعث گرم شدن بیش از حد و سوختن درایو آسانسور شوند.

درایو آسانسوری

علت سوختن درایو آسانسور می تواند بنا به دلایل مختلفی باشد. سیستم های آسانسور در ساختمان های شلوغ ممکن است توقف و شروع مکرر را تجربه کنند. این چرخه ثابت شتاب و کاهش سرعت می تواند فشار بیشتری را بر سیستم درایو وارد کند و در نهایت باعث فرسودگی شود. شیوه های نگهداری نامناسب نیز می تواند به طور قابل توجهی به فرسودگی قطعات آسانسور و مخصوصا سوختن اینورتر آسانسور منجر شود. عدم روانکاری منظم قطعات به تنهایی می تواند باعث افزایش اصطکاک و در نهایت سوختن اینورتر آسانسور شود. عوامل دیگر عبارت اند از:

نوسانات ولتاژ و زیرساخت های قدیمی
نوسانات ولتاژ در منبع تغذیه می تواند باعث خرابی درایوهای آسانسور شود. افزایش ناگهانی یا افت ولتاژ می تواند عملکرد موتور را مختل کند و باعث ایجاد جریان اضافی در آن شود که منجر به گرم شدن بیش از حد و در نهایت فرسودگی می شود. نصب تثبیت کننده های ولتاژ یا محافظ برق می تواند این خطر را کاهش دهد. با افزایش سن سیستم های آسانسور، اجزای آنها به طور طبیعی تخریب می شوند که منجر به کاهش راندمان و افزایش احتمال خرابی از جمله فرسودگی درایو می شود.

خطرات ایمنی و اختلال در سرویس
آسانسور خراب می تواند خطرات ایمنی متفاوتی را به همراه داشته باشد، به خصوص اگر افراد سعی کنند درها را به زور باز کنند یا مکانیسم های ایمنی آن را دور بزنند. علاوه بر این، توقف ناگهانی یا حرکت نامنظم ناشی از خطاهای درایو آسانسور می تواند منجر به صدمات جسمی و جانی شود. از کار افتادن آسانسور به دلیل فرسودگی درایو می تواند ساکنان، مستأجران و بازدیدکنندگان را ناراحت کند و از طرفی، کاهش ظرفیت حمل ونقل عمودی می تواند منجر به زمان انتظار طولانی تر، شلوغی در لابی ها و آزردگی افراد شود.

عوامل محیطی و تهویه ضعیف
دمای شدید، رطوبت، و آلاینده های محیطی می توانند تاثیر منفی بر حرکت آسانسور داشته باشند. سطوحی که دارای رطوبت بالا هستند می توانند در اتاق ماشین آلات آسانسور جمع شوند و باعث اتصال کوتاه و خرابی درایو شوند. به طور مشابه، قرارگرفتن در معرض گردوغبار، زباله، یا مواد خورنده می تواند عملکرد درایو را به خطر بیندازد. اتاق های ماشین آلات آسانسور به تهویه کافی برای دفع گرمای تولید شده در حین کار نیاز دارند. تهویه ناکافی گرما را در اتاق ماشین آلات به دام می اندازد و باعث می شود که سیستم درایو در دماهای بالاتر کار کند. باگذشت زمان، این می تواند عملکرد درایو را کاهش دهد و در نهایت منجر به فرسودگی آن شود.

راه های رفع خرابی درایو آسانسور
راه ها و روش های متعددی برای برطرف کردن علت خرابی آسانسور وجود دارد. با عمل کردن به این موارد و درپیش گرفتن اقدامات پیشگیرانه، می توان به راحتی از درایو آسانسور به بهترین نحو استفاده کرد. اگر درایو آسانسور شما دچار فرسودگی شده است، بسیار مهم است که با یک تکنسین آسانسور حرفه ای تماس بگیرید. آنها یک بازرسی کامل برای شناسایی علت اصلی مشکل انجام خواهند داد. بر اساس یافته های خود، آنها می توانند تعمیر یا تعویض مناسب را توصیه کنند.

تابلو فرمان آسانسور

برای جلوگیری از اضافه بار، نصب سیستم های مدیریت بار را در نظر بگیرید که تعداد مسافران یا وزن مجاز در آسانسور را محدود می کند. این سیستم ها می توانند به جلوگیری از فشار بر روی سیستم محرک و افزایش طول عمر آن کمک کنند. در کنار محدود کننده وزن مجاز، نصب تثبیت کننده های ولتاژ یا محافظ های ولتاژ می تواند از درایو آسانسور در برابر نوسانات ولتاژ محافظت کند، منبع تغذیه پایدار را تضمین می کند و از آسیب های ناشی از نوسانات برق جلوگیری می کند.

به این موضوع توجه کنید که آیا اتاق ماشین آلات آسانسور به اندازه کافی تهویه می شود یا خیر. نصب فن ها یا سیستم های تهویه می تواند به دفع گرما و حفظ دمای کاری مناسب برای سیستم درایو کمک کند. اقداماتی را برای محافظت از درایو آسانسور در برابر شرایط محیطی سخت (مانند سرمای زمستان و گرمای تابستان) انجام دهید. برای جلوگیری از ورود گردوغبار و رطوبت، اتاق ماشین آلات را ببندید و در مناطقی که رطوبت بالایی دارند، دستگاه های رطوبت گیر را نصب کنید.

جلوگیری از فرسودگی درایو آسانسور
در بخش قبل، دلایل مختلف فرسودگی درایو آسانسور را بررسی کردیم و چند راه موثر برای رفع آنها را مورد بحث قرار دادیم. بااین حال، همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. اولین قدم این است که بهترین برند درایو آسانسور را انتخاب کنید. سپس با انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از فرسودگی درایو آسانسور، مالکان و مدیران ساختمان می توانند از ناراحتی و هزینه های مرتبط با خرابی درایو جلوگیری کنند. بیایید به استراتژی های پیشگیرانه بپردازیم:

بازرسی و نگهداری منظم
بازرسی و نگهداری منظم سنگ بنای جلوگیری از فرسودگی درایو آسانسور است. با همکاری تکنسین های واجد شرایط آسانسور، یک برنامه جامع تعمیر و نگهداری تهیه کنید. در طول این بازرسی های معمول، تکنسین ها می توانند نشانه های اولیه سایش، شل شدن اتصالات یا سایر مسائلی را که به طور بالقوه می توانند منجر به فرسودگی درایو شوند، شناسایی کنند. تعمیر و نگهداری به موقع می تواند این مسائل را قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگ برطرف کند.

ارتقای سیستم های قدیمی
اگر موتور گیربکس آسانسور شما از مدل های قدیمی تر است، به مدل های مدرن تر و کم مصرف تر ارتقا دهید. فناوری های درایو جدیدتر اغلب ویژگی های پیشرفته ای را در خود جای می دهند که عملکرد و قابلیت اطمینان را افزایش می دهند و درعین حال خطر فرسودگی را به حداقل می رسانند. برای تعیین بهترین گزینه های ارتقای ساختمان خود با کارشناسان آسانسور مشورت کنید.

تثبیت و حفاظت از ولتاژ
نوسانات ولتاژ یکی از دلایل رایج فرسودگی درایو آسانسور است. سرمایه گذاری بر روی تثبیت کننده های ولتاژ و محافظ برق می تواند به تنظیم منبع تغذیه سیستم آسانسور کمک کند. این دستگاه ها سطح ولتاژ ثابتی را برقرار می کنند و از افت ناگهانی که می تواند به اجزای درایو آسیب برساند، جلوگیری می کند. آزمایش و نگهداری منظم این دستگاه ها کارایی مداوم آنها را تضمین می کند.

آموزش کارکنان
کارکنانی که به درستی آموزش دیده اند، می توانند نقش مهمی در جلوگیری از فرسودگی آسانسور ایفا کنند. به کارکنان آموزش دهید تا علائم مشکلات احتمالی مانند صداهای غیرمعمول، ارتعاشات یا عملکرد نامنظم را تشخیص دهند. آنها را تشویق کنید تا هر گونه ناهنجاری را به سرعت گزارش کنند تا تکنسین های آسانسور بتوانند قبل از اینکه منجر به خرابی درایو شوند، آنها را برطرف کنند.

راه اندازی آسانسور

هزینه تعمیرات درایو آسانسور
هزینه های مربوط به برطرف کردن فرسودگی درایو آسانسور بسته به شدت مشکل و روش انتخابی متفاوت است. در برخی موارد، تعمیر ممکن است امکان پذیر باشد، به خصوص اگر فرسودگی زودرس تشخیص داده شود. بررسی 6 عامل اصلی در خرابی اینورتر نیز به شما عوامل مهم از کار افتادن را نشان می دهد که می تواند در این زمینه به شما کمک کند. بااین حال، آسیب زیاد ممکن است نیاز به تعویض کامل سیستم درایو داشته باشد. این تصمیم به میزان آسیب، دردسترس بودن قطعات جایگزین و مقرون به صرفه بودن هر گزینه بستگی دارد.

اگر درایو آسانسور به طور غیرمنتظره ای بسوزد، ممکن است تعمیرات اضطراری برای بازیابی سریع سرویس آسانسور موردنیاز باشد. هزینه های تعمیر اضطراری به دلیل فوریت شرایط و هزینه های احتمالی خدمات پس از ساعت کاری می تواند بیشتر باشد. انتخاب نوسازی سیستم درایو، درحالی که سرمایه گذاری اولیه قابل توجهی است، می تواند مزایای بلند مدتی را از نظر بهبود قابلیت اطمینان، بهره وری انرژی و کاهش نیازهای تعمیر و نگهداری ارائه دهد.

از چه طریقی باید اقدام کرد؟
هنگامی که با فرسودگی آسانسور مواجه می شوید، مالکان ساختمان، مدیران املاک و اپراتورهای تأسیسات باید یک سری مراحل خاصی را دنبال کنند. برای ارزیابی میزان آسیب و شناسایی علت سوختن درایو آسانسور، با متخصصان تعمیر و نگهداری آسانسور در ارتباط باشید. اگر نگران هزینه ها هستید، برآوردهای دقیق هزینه را برای تعمیر، جایگزینی یا نوسازی، با درنظرگرفتن هزینه های فوری با سازندگان آسانسور، پیمانکاران تعمیر و نگهداری و کارشناسان صنعت مشورت کنید تا در مورد بهترین اقدام تصمیم گیری کنید. بودجه ای را برای تعمیرات باتوجه به برنامه ریزی مالی ساختمان، در نظر بگیرید. اگر پوشش بیمه دارید که ممکن است برای مسائل مربوط به آسانسور قابل استفاده باشد، در نظر بگیرید.

اگر نکاتی را که در مورد پیشگیری از خرابی درایو آسانسور مطرح شد رعایت کنید، می توانید به مدتی طولانی از آسانسور استفاده کنید. زمانی که علت سوختن درایو آسانسور معلوم نیست، بهتر است با متخصصان و تکنیسین های مربوطه ارتباط برقرار کنید. پس از پیدا شدن علت خرابی، می توانید اقداماتی برای رفع این خرابی انجام دهید. در نهایت نیز می توانید با مراجعه به شرکت ارائه دهنده خدمات آسانسور، از هزینه ها و شرایط تعمیر آسانسور خود باخبر شوید.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/1895/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D8%AA%D9%86-%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%88-%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 21

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 211
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 36
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 55
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 359
  • بازدید ماه : 323
  • بازدید سال : 2073
  • بازدید کلی : 2299
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی